FANDOM

EN: "An ancient weapon imbued with a sacred power."
PL: "Starożytna broń nasycona święta mocą."
--Kompendium Summon'ów Dissidii Final Fantasy

Alexander (アレクサンダー, Arekusandā) jest istotą przywoływalną, która pojawia się w różnych grach serii Final Fantasy. Jego atak, Święty Wyrok, czasami nazywany po prostu Judgment (Wyrok) lub Justice (Sąd) zadaje obrażenia od świętości wszystkim przeciwnikom.

Występowanie Edytuj

Final Fantasy IVEdytuj

Alexander nie pojawia się w tej grze. Jednakże na rysunku Yoshitaki Amano Gigant Babilu wygląda bardzo podobnie do przyszłego Summon'a. Zamieszkały na Czerwonym Księżycu Gigant Babilu jest przywołany na Ziemię poprzez zebranie Kryształów w Wieży Babilu, by aktywować międzywymiarowy teleport. Pokrewieństwo z Aleksandrem jest potwierdzone walką z Proto-Babil'em, który wśród swych ataków ma Boski Wyrok (ang. Divine Judgement), atak podobny do znanego Świętego Wyroku Aleksandra.

Final Fantasy VI Edytuj

Alexander pojawia się w tej grze jako Esper. Zdobywamy go w chwili pokonania Wrexsoul w Zamku Doma (ang. Doma Castle) z Cyan'em Świecie Upadku, i sprawdzenie tronu w Komnacie Króla (ang. King's Chamber). Jego atak to Boski Wyrok (Wyrok (ang. Justice) we wczesnych tłumaczeniach). Siła jego zaklęcia wynosi 114 i nie da się go (zaklęcia) zablokować. Kosztuje 90 MP do przywołania i uczy następujących zaklęć:

Alexander pojawia się również w FMV w wersji Antologii (ang. Anthology), gdzie udowodniło, że jest bardzo silne wobec ostatecznego bossa. Jego atak nie tylko poważnie zranił Kefkę, jak również zniszczył jego wieżę.

Final Fantasy VIIEdytuj

Alexander to Materia Przywoływań , którą można znaleźć w Great Glacier po pokonaniu tam śnieżnej kobiety. Jego atak to Wyrok (ang. Judgement). Kosztuje 120 MP i zadaje obrażenia od świętości wszystkim wrogom. Pomimo, iż w tej grze nie ma wielu przeciwników podatnych na świętość, Alexander jest jedynym źródłem magii świętości dla graczy, gdyż Świętość gra bardzo ważną rolę w grze.

Poziom Potrzebne AP
1 =====> 0
2 =====> 25 000
3 =====> 65 000
4 =====> 100 000
5 =====> 150 000

Zmiany statystyk

  • Magia (Magic) => +1
  • Obrona Magiczna (Magic Defense/Defence) => +1
  • Maksymalne HP => -5%
  • Maksymalne MP => +5%

Final Fantasy VIIIEdytuj

Alexander to Guardian Force, którego można zdobyć za pomocą zdolności Draw od Edei Kramer w Ogrodzie Galbadia. Jego zdolność to Święty Wyrok.

Triple TriadEdytuj

Final Fantasy IXEdytuj

Alexander nie może być przywołany przez gracza w Final Fantasy IX, jednakże Alexander gra ważną rolę w fabule.

Alexander to Eidolon używany przez Przywoływaczy setki lat przed początkiem gry, gdy zamieszkiwali Kontynent Mgieł.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki