FANDOM

Błędy związane z ekwipunkiem dotyczą kilku gier w serii, a w szczególności oryginalnego Final Fantasy oraz wersji Advance gry Final Fantasy IV.

WystępowanieEdytuj

Final FantasyEdytuj

Final Fantasy zostało wydane na różne platformy i w wersjach tych występują różnorodne błędy.

Błędy w specjalnych umiejętnościach broniEdytuj

W Final Fantasy w wersji NES niektóre bronie posiadają specjalne właściwości, które nie działają. Następująca lista prezentuje, co powinna robić każda z tych broni, a nie robi z powodu tego błędu:

  • Were Sword (Miecz Zwierzołaka) - Nie zadaje więcej obrażeń wrogom typu Were-creatures (Zwierzołaki).
  • Rune Sword (Runiczny Miecz) - Nie zadaje więcej obrażeń magicznym lub nadprzyrodzonym stworzeniom.
  • Dragon Sword (Smoczy Miecz) - Nie zadaje więcej obrażeń wrogom typu Dragon (Smok) oraz spokrewnionym im stworzeniom.
  • Coral Sword (Koralowy Miecz) - Nie zadaje więcej obrażeń morskim stworzeniom.
  • Giant Sword (Miecz Giganta) - Nie zadaje więcej obrażeń wrogom typu Giants/Ogres (Giganci/Ogry) oraz spokrewnionym im stworzeniom.
  • Flame Sword (Płomienisty Miecz) - Nie zadaje więcej obrażeń wrogom słabym przeciwko Ogniowi, nieumarłym (undead) lub regenerującym się stworzeniom.
  • Ice Sword (Lodowy Miecz) - Nie zadaje więcej obrażeń stworzeniom słabym przeciwko Lodowi.
  • Sun Sword (Słoneczny Miecz) - Nie zadaje więcej obrażeń nieumarłym stworzeniom.
  • Light Axe (Lekki Topór) - Nie zadaje więcej obrażeń nieumarłym stworzeniom.
  • Xcaliber - Nie zadaje więcej obrażeń wszystkim rodzajom stworzeń oraz słabym przeciwko dowolnemu żywiołowi.

Błąd związany z zakładaniem przedmiotówEdytuj

W niektórych wydaniach Final Fantasy istnieje użyteczny błąd, który można wykorzystać w oknie zakładania broni. Można z niego skorzystać w edycji Final Fantasy 20th Anniversary, nie został jednak potwierdzony w starszych wersjach gry.

Posiada on wiele różnych zastosowań:

  • Wyposażenie postaci w broń/pancerz, których nie mogłaby normalnie założyć.
  • Stworzenie nowej broni/pancerza z tych posiadanych przez gracza.
  • Powielanie broni lub pancerza z ekwipunku posiadanego (lub nie) przez gracza (dodatkową korzyścią wynikającą z tego jest możliwość posiadania praktycznie nieskończonej ilości gil wcześnie w grze poprzez sprzedaż skopiowanego ekwipunku).

Jak to zrobić:

  1. Należy wejść do menu konfiguracji i zmienić pozycję opcji cursor na Memory.
  2. Należy wejść do okna Equip postaci Warrior (Wojownika) i wybrać slot, z którego chce się skopiować przedmiot.
  3. Należy ustawić inną postać obok Wojownika i wybrać miejsce, gdzie ma zostać przeniesiony dany przedmiot.
  4. Należy powrócić do Wojownika; kursor powinien wskazywać na poprzednio wybrane miejsce.
  5. Należy wcisnąć jednocześnie R/L oraz X w kierunku postaci mającej otrzymać przedmiot.
  • Broń na broń: Pozwala słabym postaciom na założenie broni przeznaczonej tylko dla Wojowników. Pozwala to postaci White Mage (Biały Mag) założyć na przykład Barbarian Sword (Miecz Barbarzyńcy).
  • Pancerz na pancerz: Pozwala słabym postaciom na założenie ciężkiego pancerza.
  • Pancerz na nieprawidłowy typ pancerza: Pozwala na założenie silniejszego pancerza na "nieprawidłową" część ciała, na przykład Maximillian na głowę Białego Maga.
  • Broń na pancerz: Pozwala to stworzyć zupełnie nowy pancerz z przenoszonej broni. Można na przykład dać Białemu Magowi Knight's Armor (Pancerz Rycerza) przez przeniesienie standardowego Młota Wojownika.
  • Pancerz na broń: Pozwala to stworzyć broń z pancerza. Można na przykład dać Miecz Barbarzyńcy Białemu Magowi poprzez przeniesienie Steel Gloves (Stalowych Rękawic).
  • Zakładanie pancerza nie będącego tarczą w miejsce tarczy może spowodować zawieszenie gry, jeżeli postać zablokuje cios nieprawidłowym przedmiotem. Wynika to z braku odpowiedniego sprite'a dla takiego przedmiotu.
  • Na początku gry można łatwo zarobić gil przez ciągłe kupowanie Młotów i zamienianie ich w Pancerze Rycerza.
  • Każda broń posiada odpowiadający jej pancerz. Dana broń zamienia się w ten sam określony pancerz i na odwrót.
  • Ponieważ w grze istnieje więcej części pancerza niż broni, z niektórych pancerzy można stworzyć unikatowe noże. We wszystkich przypadkach nazywają się one Knife (Nóż), posiadają wyjątkowe statystyki i brakuje im sprite'a.
  • Efektem ubocznym nadużywania tego błędu może być zatrzymanie muzyki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki