FFIV Blizzard PSP

Blizzard w Final Fantasy IV Complete Collection.

Angielski: "Freeze!"
Polski: "Zamarznij!"
Lulu, Final Fantasy X

Blizzard (Zamieć) (ブリザド, Burizado?) to zaklęcie typu Black Magic (Czarna Magia) występujące w serii Final Fantasy. Zwykle jest podstawowym Lodowym zaklęciem i zadaje niewielkie obrażenia od Lodu. We wczesnych tłumaczeniach nazywano je Ice (Lód) lub Ice 1. Blizzard pojawił się także jako zupełnie inny atak używany przez wrogów, lecz został później przemianowany na Snowstorm (Burza Śnieżna) lub Icestorm (Burza Lodowa), żeby dało się łatwiej rozróżnić obie umiejętności.

W hiszpańskich wersjach językowych nazywa się Hielo (lód), w niemieckich Eis (lód), we włoskich Crio (po grecku: lód) oraz Bufera (zamieć) i we francuskich "Glacier" (sopel).

Zobacz także: Blizzara, Blizzaga oraz Blizzaja

WystępowanieEdytuj

Final FantasyEdytuj

Black Mage - ICE

Blizzard, znany również jako ICE w wersji NES i Ice1 w wydaniu Final Fantasy Origins, to zaklęcie Czarnej Magii poziomu 2, które można kupić w Pravoce dla następujących profesji: Black Mage, Black Wizard (Czarny Czarodziej), Red Mage (Czerwony Mag), Red Wizard (Czerwony Czarodziej) oraz Ninja.

W wydaniach na NES i Origins zadaje od 20 do 80 obrażeń od Lodu pojedynczemu wrogowi. W wersjach Dawn of Souls oraz 20th Anniversary Edition zadaje niewielkie obrażenia od Lodu zależne od wartości Intelligence (Inteligencji), a jego rzucenie kosztuje 8 MP.

W wersjach NES i Origins Blizzard to także nazwa umiejętności wrogów, która zadaje ciężkie obrażenia od Lodu wszystkim sprzymierzeńcom. W późniejszych wydaniach nazwano ją Icestorm.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu