FANDOM

Bonus Dungeon (エクストラダンジョン, Ekusutora Danjon?, dosł. Dodatkowe Lochy), znana również jako secret dungeon (tajne lochy) lub optional dungeon (opcjonalne lochy), to nieobowiązkowa lokalizacja, która jest zwykle znacznie trudniejsza od obszarów z głównej gry i posiada przeciwników na znacznie wyższych poziomach niż w reszcie gry. Takie lochy są uznawane za zadania poboczne i często zawierają najpotężniejszy ekwipunek i, czasami, summony możliwe do otrzymania tylko po ukończeniu danych lochów. Boss, z którym trzeba zmierzyć się na końcu dodatkowych lochów jest najczęściej superbossem.

Dana gra może posiadać kilka dodatkowych lochów. Lochy tego rodzaju są częstymi elementami dodawanymi do remake'ów starszych gier, żeby dać doświadczonym graczom nowe miejsca na sprawdzenie swoich umiejętności i żeby zachęcić do kupna takiej wersji osoby, które ukończyły już wcześniejszą edycję gry.

WystępowanieEdytuj

Final FantasyEdytuj

Soul of ChaosEdytuj

Główny artykuł: Soul of Chaos (Final Fantasy)
Earthgift Shrine - WM.png

Earthgift Shrine na mapie świata.

Dodatkowe lochy można znaleźć w remake'ach pierwszego Final Fantasy. Ponieważ Final Fantasy doczekało się największej ilości remake'ów, posiada dużo nowej zawartości, która została dodana na przestrzeni lat.

Soul of Chaos to wspólna nazwa dla czterech dodatkowych lochów, które pojawiły się w wersji Dawn of Souls, pojawiają się one również w edycji 20th Anniversary oraz iOS.

Każde z lochów są powiązane z jednym z czterech światowych żywiołów i są początkowo zapieczętowane posągiem Demona Chaosu powiązanego z żywiołem danych lochów. Każdy z nich, za wyjątkiem Earthgift Shrine, jest znacznie dłuższy od jakiegokolwiek innego, znajdującego się w głównej grze. W tych lochach znajdują się bossowie znani z przyszłych gier z serii, posiadają one również nowe i potężne części ekwipunku, a także przeciwników niespotykanych we wcześniejszych odsłonach tej gry.

Labyrinth of TimeEdytuj

Główny artykuł: Labyrinth of Time

Labyrinth of Time to nowe dodatkowe lochy w wersjach Final Fantasy 20th Anniversary i iOS. Składają się one z różnych pięter, z których każde posiada jakąś łamigłówkę, która musi zostać rozwiązana, by gracz mógł przejść dalej. Na ostatnim piętrze tych lochów znajduje się Chronodia, Władczyni Czasu, nowy superboss.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki