FANDOM

FFIX Cure.png

Cure w Final Fantasy IX.

Angielski: "Aid us!"
Polski: "Wspomóż nas!"
Yuna, Final Fantasy X

Cure (Leczenie) (ケアル, Kearu?) to powracające w serii Final Fantasy zaklęcie. Cure jest najbardziej podstawową umiejętnością typu White Magic (Biała Magia) i przywraca małą ilość HP. W prawie wszystkich grach Final Fantasy Cure i jego silniejsze odmiany mogą być wykorzystane do zadawania obrażeń wrogom typu undead (nieumarli). Choć po angielsku nazywa się Cure, japońska nazwa tego zaklęcia oznacza dokładniej Care (Troska).

Zobacz także: Cura, Curasa, Curaga, Curaja oraz Renew

WystępowanieEdytuj

Final FantasyEdytuj

White Mage - CURE.gif

Cure, znane również jako CURE w wydaniu NES i Cure1 w Final Fantasy Origins, to zaklęcie Białej Magii poziomu 1, które przywraca niewielką ilość HP pojedynczemu członkowi drużyny. W odsłonach NES oraz Origins przywraca ono od 16 do 32 HP, podczas gdy w nowszych edycjach ilość przywróconych HP zależy od wartości Intelligence (Inteligencji) postaci je rzucającej. Jedynym przeciwnikiem zdolnym do użycia tej umiejętności jest Rakshasa.

Zaklęcie to można kupić w Cornelii dla następujących profesji: White Mage (Biały Mag), White Wizard (Biały Czarodziej), Red Mage (Czerwony Mag), Red Wizard (Czerwony Czarodziej) oraz Knight (Rycerz). W wydaniach Dawn of Souls oraz 20th Anniversary Edition rzucenie go kosztuje 3 MP.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki