FFI - Dr unne.png
Dr Unne (NES).

Dr Unne (ウネ, Une?) to pomniejsza postać z oryginalnego Final Fantasy. Mieszka w Melmond i potrafi nauczyć Warriors of Light (Wojowników Światła) języka lufeńskiego, jeżeli ci przyniosą mu Rosetta Stone (Kamień z Rosetty). Jego brat, który mieszka w Onrac, mówi graczowi, że Unne poszukiwał Kamienia z Rosetty, istnieją też wskazówki na to, że mądry doktor uczył się języka lufeńskiego już od jakiegoś czasu.

Kiedy gracz osiąga określony poziom w Lifespring Grotto (Grocie Źródła Życia) w wydaniu Dawn of Souls, natrafi na bibliotekę przepełnioną entuzjastycznymi uczonymi; kilku z nich wspomina, że Unne uczył się tutaj przed wyruszeniem na poszukiwanie Kamienia. Wydaje się, że artefakt ten jest ostatnim krokiem potrzebnym doktorowi do opanowania języka. Kamień z Rosetty można znaleźć w sunken shrine (zatopionej świątyni) na jej wyższych poziomach.

Nauka lufeńskiego jest jedną z najistotniejszych części gry, ponieważ daje ona dostęp do miasta Lufenia. W Lufenii znajdują się najpotężniejsze magiczne zaklęcia w grze, a rozmawiając z pewną Postacią Niezależną gracze mogą otrzymać Chime (Kurant, Melodię), które pozwala na wejście do Mirage Tower (Wieży Mirażu) i Flying Fortress (Latającej Fortecy).

CiekawostkiEdytuj

  • Imię Dr Unne, choć zromanizowane inaczej, po japońsku jest pisane z wykorzystaniem tej samej kany, co Unei z Final Fantasy III (ウネ). Poza tym postacie te są ze sobą zupełnie niepowiązane.

Więcej z Fandomu