FANDOM

Centra Ruins 2.jpg

Centra Ruins to lochy z Final Fantasy VIII.

Angielski: "Foul things lurk in forgotten places."
Polski: "Nikczemne istoty czyhają w zapomnianych miejscach."
Porom

Dungeon (ダンジョン, Danjon?) (Lochy) to element rozgrywki w serii Final Fantasy, który gracz może zwiedzać w celu zdobycia skarbów, pokonując po drodze przeciwników. Najczęściej lochy są jaskiniami lub pradawnymi ruinami. Na końcu lochów czeka zwykle jakiś cel: artefakt do zdobycia, boss do pokonania lub przerywnik. Czasami fabuła może się toczyć dalej tylko po ukończeniu określonych lochów, podczas gdy niektóre z nich są opcjonalne.

Do lochów można się dostać przeważnie z poziomu Mapy Świata, lecz w niektórych przypadkach wejście do nich znajduje się w innych, mniejszych lochach, poprzez konkretne korytarze lub urządzenia teleportujące. W rzadszych sytuacjach gracz jest natychmiastowo przenoszony do lochów po nastąpieniu określonego wydarzenia fabularnego.

W każdej grze istnieją Ostateczne Lochy, w których znajduje się ostateczny boss, oczekujący na pokonanie. Większość gier posiada także tajne, opcjonalne lochy, które kryją wyjątkowo cenne skarby lub niezwykle silnych superbossów.

WystępowanieEdytuj

Final FantasyEdytuj

Chaos Shrine.png

Chaos Shrine: pierwsze lochy w serii.

W Final Fantasy każde lochy zawierają ważny artefakt oraz bossa do pokonania, za wyjątkiem pierwszych lochów, Chaos Shrine, a także Mirage Tower, które jest tylko punktem dostępu do Flying Fortress.

Lista Lochów:

Motyw muzycznyEdytuj

W wielu grach z serii lochom towarzyszy charakterystyczna dla poszczególnych odsłon melodia o nazwie "Dungeon Theme", jednak w miarę rozwoju gier każde lochy zaczęły otrzymywać swoje własne motywy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki