FANDOM

Final Fantasy Origins
Ffobox
N/A
N/A
Producenci Square Co., Ltd.
Wydawcy Japonia Square Co., Ltd.
Europa Infogrames
USA Flag of Canada Square Enix
Daty wydania Japonia 31 listopada 2002
Europa 14 marca 2003
USA Flag of Canada 8 kwietnia 2003

PlayStation Network:

USA 10 stycznia 2011
Gatunek Gra fabularna
Tryby gry Pojedynczy gracz
Oceny wiekowe ESRB:Ratingsymbol tTeen
ACB: G8+
ELSPA: 11+
Platformy PlayStation

Final Fantasy Origins to kompilacja gier Final Fantasy i Final Fantasy II na konsolę PlayStation. Jest to reedycja odświeżonych wersji (lub ulepszonych remake'ów) klasycznych gier Final Fantasy i Final Fantasy II z konsoli Nintendo Famicom/Nintendo Entertainment System na platformę PlayStation. Final Fantasy i Final Fantasy II zostały początkowo stworzone na konsolę Famicom, a później przeniesione w odświeżonej wersji na WonderSwan Color firmy Bandai. Grafika została poprawiona do poziomu gier na SNES (Final Fantasy IV, Final Fantasy V i Final Fantasy VI).

Premiera wersji na PlayStation nastąpiła w 2002 roku w Japonii. Każda z gier była sprzedawana osobno lub razem pod postacią Final Fantasy I & II Premium Package, specjalnej edycji kolekcjonerskiej, która poza oboma grami zawierała także trzy figurki kolekcjonerskie. Podobna kolekcja, lecz bez figurek i specjalnego opakowania została później wydana w 2003 roku w Europie jako Final Fantasy Origins. Gra została przetłumaczona przez Square (obecnie Square Enix), lecz wydana przez Infogrames/Atari. Obie gry zostały następnie umieszczone na jednej płycie i wydane w Ameryce Północnej, ponownie jako Final Fantasy Origins, w późniejszym okresie tego samego roku. Wtedy to po raz pierwszy Final Fantasy II miało oficjalną premierę w Ameryce Północnej, a obie gry w Europie. 10 stycznia 2011 Final Fantasy Origins zostało udostępnione na PlayStation Network w Ameryce Północnej.

DźwiękEdytuj

Ścieżki dźwiękowe zostały ulepszone z oryginalnych, występujących na NES oraz WonderSwan Color, do jakości znanej z Final Fantasy IX. Ulepszona ścieżka dźwiękowa do Final Fantasy I została skomponowana przez Nobuo Uematsu, a do Final Fantasy II przez Tsuyoshiego Sekito, kompozytora muzyki do gry Brave Fencer Musashi.

Różnice w porównaniu do wersji oryginalnychEdytuj

FFII

Guy, Firion, Maria i Leon (od lewej) w nowym wprowadzeniu FMV dodanym do Final Fantasy II w wersji Origins.

Gry mają ulepszoną grafikę oraz ścieżki dźwiękowe, dodatkowe przerywniki wprowadzające w postaci komputerowych animacji full motion video, a także dodatkową zawartość. Dodane zostały także galerie ilustracji autorstwa Yoshitaki Amano. W obu grach rozgrywka została uproszczona. Final Fantasy I oraz Final Fantasy II w wersji Final Fantasy Origins są oparte na wersjach na konsolę WonderSwan Color.

W amerykańskiej wersji Final Fantasy I na konsolę NES, na nagrobku w Elfheim (Elf Land w wersji NES) widnieje napis "Here lies Erdrick" (tu leży Erdrick), co jest nawiązaniem do gry Dragon Quest. W wersji Final Fantasy Origins znajduje się z kolei napis "May Link rest in peace" (niechaj Link spoczywa w pokoju) (nawiązanie do bohatera serii Legend of Zelda). W Final Fantasy Origins w wersji PAL (europejskiej) napis głosi "May Erdrick rest in peace" (niechaj Erdrick spoczywa w pokoju).

Podczas gdy Final Fantasy w wersji NES posiada tylko jedno miejsce na zapis gry, a wersja WonderSwan Color tylko osiem, to wydanie Final Fantasy Origins posiada tyle miejsc, na ile pozwalają graczowi jego karty pamięci PlayStation.

Obie gry posiadają dwa poziomy trudności: łatwy i normalny.

Inne wersjeEdytuj

Final Fantasy Origins Final Fantasy II Battle

Walka w Final Fantasy II w wersji Origins.

Final Fantasy i Final Fantasy II były sprzedawane razem po raz pierwszy w 1994, w postaci kartridża Famicom jako Final Fantasy I∙II. Ponieważ obie gry zostały początkowo stworzone na konsolę Famicom, to w połączonym wydaniu nie wystąpiły żadne istotne zmiany.

Wersje na PlayStation najbardziej przypominają remaki na konsolę WonderSwan Color, które zostały oddzielnie wyprodukowane odpowiednio w latach 2000 i 2001. Poza niewielkimi zmianami wykorzystującymi większe możliwości sprzętu firmy Sony, takimi jak powiększenie rozdzielczości, co sprawiało że grafika w wydaniu na PlayStation była nieco bardziej szczegółowa, a także poprawionym dźwiękiem, wersje na PlayStation były takie same, jak wcześniejsze odsłony na WonderSwana.

Remaki zostały później przeniesione na konsolę Game Boy Advance w postaci pojedynczego kartridża jako Final Fantasy I & II: Dawn of Souls (Final Fantasy I & II Advance w Japonii). Port ten cechuje się podobną grafiką i dźwiękiem, co wersja PlayStation (są one jednak nieznacznie gorsze ze względu na możliwości GBA). Oryginalne Final Fantasy w wersji GBA posiada cztery dodatkowe lochy, w których występują bossowie z nowszych tytułów Final Fantasy oraz kilka zmian w rozgrywce (w tym system MP oraz dodatkowy niższy poziom trudności). Final Fantasy II w tej wersji zawiera dodatkowy wątek poboczny Soul of Rebirth, który następuje po zakończeniu głównej gry i w którym zdobywanie poziomów jest przyspieszone.

Gry zostały przerobione na konsolę PlayStation Portable jako część zestawu Final Fantasy 20th Anniversary. Oryginalne Final Fantasy i Final Fantasy II w wersjach na PlayStation Portable są oparte na odsłonach na Game Boya Advance i posiadają grafikę w wyższej rozdzielczości niż poprzednie wersje, a także widok szerokoekranowy. Ścieżka dźwiękowa pochodzi z wersji Final Fantasy Origins, a rozgrywka z wydań na konsolę Game Boy Advance. Japoński oraz Angielski tekst jest identyczny w porównaniu do wersji GBA, poza Labyrinth of Time w przypadku oryginalnego Final Fantasy oraz czterech Arcane Labyrinths w Final Fantasy II.

W lutym 2013 Sony udostępniło te gry na PlayStation Network w ramach zestawu 25th anniversary.

Ilustracje opakowańEdytuj

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki