FANDOM

GBA

Game Boy Advance oraz Game Boy Advance SP.

Game Boy Advance (znany też jako GBA) jest przenośną konsolą gier wideo stworzoną przez Nintendo w 2001 roku. Game Boy Advance wykorzystuje inny rodzaj kartridży niż Game Boy oraz Game Boy Color. Z tego powodu, gry na GBA nie mogą zostać uruchomione na oryginalnym Game Boyu oraz Game Boyu Color. Można jednak grać w gry na Game Boya oraz Game Boya Color na Game Boyu Advance.

Dwa lata później nastąpiła premiera przeprojektowanej wersji konsoli Game Boy Advance pod nazwą Game Boy Advance SP. Skrót SP oznacza Special.[1] Konsolę tę można zaginać, dzięki czemu jej wymiary mogą zmaleć do połowy rozmiaru oryginalnego Game Boya Advance. Dodatkową cechą wersji SP jest posiadanie podświetlanego ekranu, jest to pierwsza konsola Nintendo z tego typu funkcją. Poza tym, zamiast baterii "paluszków" SP posiada już zamontowany akumulator litowo-jonowy, którego pojemność pozwala na 10 godzin gry z włączonym podświetlaczem oraz 18 godzin, gdy jest on wyłączony.

Wydano też specjalną przystawkę do konsoli Nintendo GameCube o nazwie Game Boy Player. Pozwala ona konsoli GameCube na obsługę wszystkich gier na konsole z serii Game Boy.

Tytuły z serii Final Fantasy na konsolę Game Boy AdvanceEdytuj

Powiązane tytuły na Game Boya AdvanceEdytuj

Edycje specjalneEdytuj

Final Fantasy IV Advance zostało wydane w Japonii razem ze specjalną edycją konsoli Game Boy Micro. Można też było zamówić przedpremierowo Final Fantasy Tactics Advance w zestawie z białym Game Boyem Advance SP.

Linki zewnętrzneEdytuj

PrzypisyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki