FANDOM

Typowa karczma - ilustracja do Final Fantasy Crystal Chronicles: My life as a King.
Angielski: "Restore HP/MP and cure status ailments such as K.O."
Polski: "Przywróć HP/MP i wylecz zmiany statusu takie jak K.O."
—Karczmarz z Bravely Default.

Inns (宿屋, Yadoya?) (Karczmy) występują w prawie każdej grze Final Fantasy. Choć w danym tytule właściwe Karczmy mogą być nieobecne, to zwykle istnieją miejsca, w których drużyna może odpocząć, na przykład łóżko lub namiot.

Kiedy postacie sterowane przez gracza odpoczywają w Karczmie, to przywrócone zostają ich całe HP i MP, a większość Efektów Statusu jest leczona. Sen w Karczmie kosztuje zwykle pewną ilość Gil. Zazwyczaj korzystanie z Karczm jest najtańszym sposobem na przywrócenie zdrowia drużynie, w odróżnieniu od stosowania przedmiotów takich jak Namioty czy Chatki. Muzyką towarzyszącą nocowaniu jest zwykle melodia o nazwie "Good Night".

WystępowanieEdytuj

Final FantasyEdytuj

Onrac Inn.PNG

Karczma w Onrac.

W Final Fantasy w pierwszej odsłonie na konsolę NES gracz może skorzystać z karczm żeby przywrócić HP oraz magiczne ładunki swoich postaci. Jest to jedyny sposób na pełne wyleczenie drużyny, poza Namiotami i Chatkami, jako że wersja NES nie posiada Eterów.

Do momentu premiery wersji Dawn of Souls, zapisywanie gry było również możliwe tylko podczas korzystania z Karczmy albo używania Namiotów lub Chatek. Znokautowane postacie nie są leczone w trakcie przebywania w Karczmie. Ceny Karczm różnią się w zależności od miasta.

FFI NES Inn Shop.png

Karczmarka.

Ceny Karczm:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki