FANDOM

Memo File (Plik Memo), znany również jako Memo, to sposób na tymczasowy zapis postępu w grze do pamięci podręcznej zamiast do karty pamięci. Kluczową zaletą Memo File jest krótszy czas trwania zapisu, jednak w dowolnym momencie jest dostępne tylko jedno miejsce na zapis Memo, a wszystkie dane takiego zapisu są tracone przy wyłączeniu lub twardym resecie konsoli. Plik Memo można wczytać z menu głównego po wykonaniu miękkiego resetu lub po przegranej grze.

Podczas gdy Plik Memo jest często wykorzystywany jako alternatywa dla zapisu na karcie pamięci przy korzystaniu z Punktu Zapisu, to niektóre gry zezwalają na wykonanie zapisu Memo w dowolnym momencie rozgrywki. Można to wykorzystać poprzez wykonywanie zapisu Memo po każdym kroku zrobionym przez postać, co pozwala graczowi na praktycznie całkowite uniknięcie losowych potyczek, gdyż w razie wystąpienia takich walk można dokonać miękkiego resetu. Pozwala to również na uniknięcie otrzymywania negatywnych efektów statusu.

Element ten pojawił się w wielu remake'ach wcześniejszych gier z serii Final Fantasy, lecz w innych przypadkach występuje rzadko.

WystępowanieEdytuj

Final FantasyEdytuj

FFI Memo Save

Final Fantasy.

Plik Memo jest dostępny w wersji Origins. Można z niego korzystać w każdym miejscu w terenie, w odróżnieniu od zapisu na karcie pamięci, który jest możliwy tylko w określonych miejscach w grze. Opcja Memo występuje w menu w miejscu, które w innych grach jest zwykle zajmowane przez opcję Save.

Aby uzyskać szybki dostęp do okna Memo w menu, wystarczy wcisnąć R2 lub inny przycisk, jeżeli gracz skonfigurował sterowanie inaczej. Funkcja Zapisu Memo nie występuje w remake'u Advance i nowszych, jest tam zastąpiona możliwością zwykłego zapisu gry w dowolnym momencie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki