FANDOM

Mindflayer ff1

Mindflayer (マインドフレア, Maindofurea?) (Łupieżca Umysłu), znany również jako Mind Flayer, Mindflare (Umysłowa Flara), Mind Flare, Mind Mage (Mag Umysłu), Mage lub Sorcerer (Czarodziej), to powracający przeciwnik w serii Final Fantasy. Jego flagowym atakiem jest Mind Blast, który zazwyczaj wywołuje różne efekty statusu i czasami zadaje obrażenia.

Częstą odmianą jest Piscodemon (ピスコディーモン, Pisukodīmon?), który zwykle jest jaśniejszym wariantem kolorystycznym Mindflayera. Kolejny rodzaj to Squidraken (スクイドラーケン, Sukuidorāken?), znany również jako Squidlarkin lub Drakan, jest on zwykle powiązany z kolorem niebieskim.

WystępowanieEdytuj

Final FantasyEdytuj

Mindflayer-ff1-psp
Aby uzyskać informacje na temat walki z tym przeciwnikiem, zobacz: Mindflayer (Final Fantasy)

Mindflayer, znany jako Sorcerer w anglojęzycznej wersji na konsolę NES i Mind Flare w wydaniu na PlayStation, to silniejsza odmiana Piscodemona, znajdująca się w Cavern of Ice, Citadel of Trials, Flying Fortress i Chaos Shrine w wersji z przeszłości.

Choć jego ataki fizyczne są słabe, to potrafią wywołać natychmiastową śmierć, dodatkowo potrafi on używać umiejętności Mind Blast, by wywołać Paraliż na całej drużynie. Posiada on także inny wariant kolorystyczny, Squidrakena, który pojawia się w dodatkowych lochach występujących w wersji Dawn of Souls oraz wszystkich nowszych wydaniach.

EtymologiaEdytuj

[przeglądaj  · edytuj  · wyczyść]Mindflayers (Łupieżcy umysłu) lub "Illithids" (Illithidzi) to rasa występująca w świecie Dungeons & Dragons. Mają oni humanoidalną sylwetkę z głowami przypominającymi ośmiornice i pochodzą z obcego wymiaru zwanego Odległą Dziedziną (ang. Far Realm). Posiadają przerażające moce psychiczne i często trzymają w niewoli inne rasy. Są oparci na przedwiecznym bogu Cthulhu, pochodzącym z opowiadań H. P. Lovecrafta.

[przeglądaj  · edytuj  · wyczyść]Piscodemony to demony ze świata Dungeons & Dragons. W D&D są one zupełnie innymi stworzeniami, niezwiązanymi z Mindflayerami. Wyglądają jednak podobnie do nich, co mogło zadecydować o nazwie tego przeciwnika.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki