FANDOM

... ... ...
—Mysterious man.

Mysterious man (tajemniczy mężczyzna), znany również jako hooded figure (zakapturzona postać), to bohater niezależny w pierwszym Final Fantasy. Nie posiada on żadnego oficjalnego imienia. Pojawia się w Cornelii po pokonaniu Garlanda w Chaos Shrine (Świątyni Chaosu), lecz próba rozmowy z nim kończy się milczeniem, po czym wychodzi on z miasta.

Po pokonaniu Czterech Demonów rozmowa z nim w Cornelii skieruje drużynę do Chaos Shrine, gdzie mężczyzna ujawnia wejście do Labyrinth of Time. Informuje też Wojowników Światła o naturze i regułach Labiryntu, po czym pozwala im na spróbowanie swoich sił w tym miejscu.

W trakcie przeprawy wojowników przez labirynt, tajemniczy mężczyzna może się pojawić na początku dowolnego piętra i dać bohaterom pomoc w postaci dodatkowego czasu, przedmiotów, eliminacji losowych potyczek na danym piętrze lub możliwości opuszczenia tego miejsca.

Tajemniczy mężczyzna może się też pojawić jako element łamigłówki danego poziomu, pełniąc rolę osoby, do której Wojownicy Światła muszą się zgłosić po wykonaniu swojego zadania. Sprawdza, czy zostało ono wykonane prawidłowo i umożliwia dostanie się na kolejne piętro. W innym razie, jeżeli wojownikom się nie powiedzie, mężczyzna resetuje piętro i zmusza ich do powtórzenia łamigłówki.

Kiedy Wojownicy Światła osiągają Space in Time (Przestrzeń w Czasie), tajemniczy mężczyzna prowadzi ich do Pani Czasu, Chronodii, po czym znika. Chronodia zdradza, że Labirynt był iluzją, która miała na celu zwabienie potężnych wojowników i przetestowanie ich siły umysłowej oraz fizycznej. W razie powodzenia, stawią oni czoła Chronodii w próbie przejęcia jej mocy dla siebie, tak samo jak Chronodia będzie chciała przejąć ich moce. Po walce tajemniczy mężczyzna będzie się znajdował na zewnątrz labiryntu, tak jak wcześniej.

Nie wiadomo, czy tajemniczy mężczyzna jest złudzeniem stworzonym przez Chronodię, jedną z form samej Chronodii, czy też całkowicie oddzielną istotą będącą jej pomocnikiem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki