FANDOM

NDS.jpg

Nintendo DS, czasem skracane do NDS lub DS, to przenośna konsola do gier stworzona przez Nintendo, której premiera nastąpiła w 2004 roku. Konsola cechuje się obudową typu clamshell, z dwoma ekranami LCD wewnątrz, z których dolny jest dotykowy. Na świecie sprzedano do tej pory ponad 100 milionów sztuk Nintendo DS (wszystkich odmian łącznie).

Nintendo DS Lite, które zadebiutowało w 2006 roku, jest cieńsze i lżejsze w porównaniu do poprzednika oraz stylistycznie upodobnione do Nintendo Wii.

Nintendo DSi, wydane w 2009 roku (2008 w Japonii), jest jeszcze cieńsze od wersji Lite. Zmiany w DSi są większe niż w przypadku modelu Lite i uwzględniają: dodanie dwóch interaktywnych kamer cyfrowych, wejścia dla kart SD, pamięci wewnętrznej, sklepu internetowego oraz wbudowanej przeglądarki internetowej. Jednak w odróżnieniu od poprzedników, DSi zostało pozbawione wejścia dla kartridży do konsoli Game Boy Advance. W 2010 roku nastąpiła światowa premiera powiększonej wersji DSi o nazwie Nintendo DSi XL (Nintendo DSi LL w Japonii). Oferuje te same możliwości, co zwykłe Nintendo DSi, lecz posiada znacznie większe wyświetlacze, niemal dorównujące temu z konsoli PlayStation Portable.

Następcą serii DS jest Nintendo 3DS, wydane w 2011 roku.

Tytuły z serii Final Fantasy na Nintendo DSEdytuj

Edycje specjalneEdytuj

Równolegle do premier odpowiednich gier w Japonii wydano liczne edycje specjalne konsoli.

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki