FANDOM

OerbaDiaVanille

Oerba Dia Vanille, z:
Pulse, Oerba

"Wishes can come true. But not if you just wait for miracles. Miracles are things we make for ourselves. Here, and now."
PL: "Marzenia mogą się spełnić. Oczekiwaniem cudów nie zdziałasz. Cuda są rzeczami, które robimy sami. Tu, i teraz."
—Vanille do Sery
"Vanille is an endearing young woman with a relentlessly sunny disposition. Her bright personality gives no hint of the dark resolve that lies within."
PL: "Vanille to ujmująca młoda kobieta z nieubłaganie pogodnym przysposobieniem. Jej miła osobowość nie daje znaku mrocznych postanowień, które są w niej."
—Opis online

Oerba Dia Vanille jest grywalną postacią w Final Fantasy XIII. Jest to tajemnicza dziewczyna z rudymi włosami spiętymi w kucyki. Pomimo wielu trudności jest wciąż żywą i troskliwą osobą; jednakże jest wesołość służy do zakrycia win, które czuje od ponad pięciuset lat.

Vanille jest główną narratorką, a w angielkim dubbingu ma australiski akcent. Jej pełne nazwisko oznacza: "Vanille z klanu Dia, z wioski Oerby" (ang. "Vanille of the Dia clan, from the village of Oerba").

Wygląd i osobowośćEdytuj

"My name is Oerba Dia Vanille. I'm a l'Cie from Gran Pulse. And to everyone on Cocoon...evil."
PL: "Nazywam się Oerba Dia Vanille. Jestem l'Cie z Gran Pulsu. I dla każdego w Coccon...zła."
—Vanille do Sazha

HistoriaEdytuj

Szablon:Spoilers

Final Fantasy XIII Episode Zero: PromiseEdytuj

Final Fantasy XIIIEdytuj

Zdolności i ekwipunekEdytuj

Vanille&Hecatoncheir

Vanille ze swoim Eidolonem, Hecatoncheir'em

HecatoncheirGestaltMode

Gestalt Mode Hecatoncheir'a

W bitwieEdytuj

"I'm not all smiles and sunshine!"
PL: "'"

—Vanille podczas zmiany Paradigm'a

Zobacz również: Oerba Dia Vanille/Crystarium

EidolonEdytuj

"Let's see some fireworks!"
PL: "Czas na fajerwerki!"
—Atakowanie Hecatoncheir'em podczas Gestalt Mode

BronieEdytuj

Zobacz Różdżki Vanille
  • Binding Rod
  • Hunter's Rod
  • Tigerclaw
  • Wyrmfang
  • Healer's Staff
  • Physician's Staff
  • Pearlwing Staff
  • Brightwing Staff
  • Rod of Thorns
  • Orochi Rod
  • Mistilteinn
  • Erinye's Cane
  • Belladonna Wand
  • Malboro Wand
  • Heavenly Axis
  • Abraxas
  • Nirvana

RozwójEdytuj

W Final Fantasy XIII Ultimania Omega jest napisane, że drużyna deweloperska w pewnym momencie chciała zrobić z Vanille główną, oficjalną postacią gry, ale odrzucili pomysł jakoże wydali wtedy trailer i art obrazujący Lightning w tej roli.

Motywy muzyczneEdytuj

W Final Fantasy XIII, "Motyw Vanille" (ang. "Vanille's Theme") jest skomponowany z pojedynczego pianina i reprezentuje jej wymuszoną wesołą nature. Jest grana w tle podczas takich momentów jak przybycie z Sazh'em do Sunleth Waterscape, jak i też Lightning i Hope obiecują się opiekować sobą nawzajem. Jest również odmiana jej motywu zatytułowana "Wspomnienia szczęśliwszych dni" (ang. "Memories of Happier Days"), która również składa się z pojedynczego pianina, lecz powoli zmieniająca się w melancholijną melodię poprzez wypiętrzanie części orkiestralnej. Jest odtwarzana, gdy Sazh opowiada Vanille o Dajh'u w Zagrodzie Chocobo w Nautilusie oraz podczas sceny Vanille z Serą w Bodhum. Orkiestralna wersja jej motywu występuje w motywie ostatniej walki, podczas któej drużyna zmierza się z Orphan'em.

Inne wystąpieniaEdytuj

Kingdom Hearts MobileEdytuj

Vanille pojawia się jako awatar do wybory w Kingdom Hearts Mobile. Ona i Sazh są jedynymi znanymi postaciami z Final Fantasy XIII, które mają wystąpić w grze.

EtymologiaEdytuj

Vanille to francuska nazwa wanilii, typu przyprawy używanego jako dodatek smakowy do różnych słodyczy.

CiekawostkiEdytuj

  • Kryształ Vanille przybiera formę jabłka.[1]
  • Vanille dzieli nazwę swojego klanu z zaklęciem Dia z Final Fantasy i Final Fantasy XI.
  • Vanille jest nastarszą reprezentantką archetypu "dziarskiej, młodej dziewczyny", wraz z Krile, Relm, Yuffie, Selphie, Eiko, Rikku i Penelo.
  • Gdy gracz piewszy raz pełni kontrolę nad Vanille w Ruinach Pulsu, ma ona już trzy paski ATB z powodu bycia l'Cie już od dłuższego czasu.
  • Najlepsza broń Vanille, Nirvana, dzieli swoją nazwę z Niebiańską Bronią Yuny z Final Fantasy X.
  • Fotografia Vanille z Fang może zostać zauważona w Oerbie, co jest dowodem na ich życie na Gran Pulse pięćset lat temu.

PrzypisyEdytuj

  1. Studio BentStuff, ed (2009) (po japońsku). Final Fantasy XIII Scenario Ultimania. Square Enix. s. 018. ISBN 4757527756.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki