FANDOM

NESParty.PNG

Ekran tworzenia drużyny w Final Fantasy.

Termin Party (パーティー, Pātī?) (Drużyna) odwołuje się do grupy postaci sterowanych przez gracza w serii Final Fantasy. Stąd też drużyny przedstawiają, których bohaterów gracz wybiera do udziału w potyczkach, co czyni je kluczowym elementem systemu walki w grze.

Niektóre gry posiadają gotowe drużyny, których członkowie zmieniają się zgodnie z wymogami fabuły, tak jak ma to miejsce w Final Fantasy IV, podczas gdy inne pozwalają graczowi na zamianę postaci tak, że można stworzyć dowolny zespół, co po raz pierwszy pojawiło się w Final Fantasy VI. Najczęściej drużyny składają się z czterech postaci, choć liczba ta może być inna w różnych grach.

Większość gier posiada też "lidera drużyny", zwykle głównego protagonistę, który, poza nielicznymi wyjątkami, zawsze musi znajdować się w drużynie. Ten lider jest zwykle postacią, którą widać na Mapie Świata i innych lokacjach, chyba że zostanie on znokautowany, wtedy będzie zastąpiony przez innego bohatera. Zwykle, po wyleczeniu, lider odzyskuje swoją pozycję.

WystępowanieEdytuj

Final FantasyEdytuj

Na początku gry należy wybrać profesje dla czterech członków drużyny i taki zespół pozostaje w niezmienionej formie aż do końca gry. Postacią widoczną na mapie poza walką jest bohater znajdujący się na szczycie listy w menu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki