FANDOM

Następujący artykuł porusza tematykę, która nie została oficjalnie nazwana w żadnych oficjalnych materiałach firmy Square Enix; obecny tytuł jest wyłącznie zastępczy.
FFI PSP Peninsula of Power.png

Półwysep Mocy w Final Fantasy (PSP).

W grach Final Fantasy, w których występują losowe potyczki na mapie świata, wykorzystywana jest siatka, która rozgranicza obszary, na których występują potwory. W zależności od tego, gdzie na tej siatce znajduje się podróżujący po mapie gracz, będzie on napotykał różne grupy przeciwników. Czasami z powodu niedopatrzenia programistów gracz ma wcześniejszy dostęp do potworów, które w zamierzeniu twórców miały się pojawiać na innych obszarach, odwiedzanych znacznie później w grze. Wiele z tych obszarów znajduje się w odległych miejscach, do których dotarcie zmusza gracza do znaczego zboczenia z głównej trasy wędrówki. Takie obszary mogą być nadużywane do wczesnego "nabijania" doświadczenia oraz gil.

Termin Peninsula of Power (Półwysep Mocy) po raz pierwszy pojawił się w miesięczniku Nintendo Power, gdzie w artykule o oryginalnym Final Fantasy znajdowała się wzmianka o obszarze, w którym można zdobywać łatwe doświadczenie i gil. Gracze zaczęli w ten sposób nazywać podobne obszary w innych odsłonach serii, a także w grach spoza niej.

WystępowanieEdytuj

Final FantasyEdytuj

Półwysep Mocy to termin określający pewien obszar w oryginalnym Final Fantasy. Jest to półwysep znajdujący się na północny wschód od miasta Pravoka. W tym miejscu pojawiają się przeciwnicy napotykani zwykle w pobliżu Lufenii, co pozwala na wyjątkowo wczesny dostęp do tych wrogów.

Dzieje się tak ponieważ mapa świata jest podzielona siatką na osiem pól wzdłuż i osiem pól wszerz, a każde z tych pól dzieli się dalej na 32 kwadraty wzdłuż i 32 kwadraty wszerz. Siatka (8x8) określa, z którymi przeciwnikami będzie się walczyło w danym miejscu. Najbardziej wysunięte na północny zachód pole ma współrzędne (0,0), stąd na wschód znajduje się pole o współrzędnych (1,0), a na południe pole o współrzędnych (0,1); pole (6,4) zawiera miasto Pravoka, a na wschód znajduje się pole (7,4), które zawiera obszar pokrywający południową część półwyspu. Pola (7,4), (7,5) oraz (6,5) posiadają grupy wrogów niewiele silniejsze od tych przy Pravoce.

Jednak północna część półwyspu zahacza o kwadrat, który pokrywa obszar otaczający Lufenię, w tym samo miasto. W tym polu, (7,3), znajdują się przeciwnicy przeznaczeni do późniejszej fazy rozgrywki, kiedy to gracz posiada już statek powietrzny (airship).

Choć poniższy przypadek nie jest właściwym przykładem Półwyspu Mocy, to w wersji NES znajduje się krótki obszar o długości 3 małych pól, na południe od gór pod Yahnikurm Desert (Pustynią Yahnikurm), w którym jako przeciwników można spotkać wyłącznie Gobliny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki