FANDOM

20th Anni logo

Princess Sarah (セーラ姫, Sēra Hime?) (Księżniczka Sarah/Sara), znana również jako Princess Sara (セーラ, Sēra?), to powracająca nazwa, która noszona jest przez kilka księżniczek w serii Final Fantasy.

WystępowanieEdytuj

Uwaga spoiler: Poniżej znajdują się szczegóły na temat fabuły i/lub zakończenia. (Pomiń sekcję)

Final FantasyEdytuj

Sara
Główny artykuł: Sarah (Final Fantasy)

Sarah jest księżniczką Cornelii w pierwszym Final Fantasy. Jej porwanie przez upadłego rycerza Garlanda jest elementem uruchamiającym tok fabuły. Gdy zostaje uratowana, wręcza Wojownikom Światła lutnię, która przydaje się później w ich misji.

Sarah reprezentuje pierwsze Final Fantasy jako postać grywalna w pobocznych tytułach: Theatrhythm Final Fantasy oraz Final Fantasy Airborne Brigade.

EtymologiaEdytuj

[przeglądaj  · edytuj  · wyczyść]Sera oznacza po łacinie "niebiański" lub "skrzydlaty anioł", jest też wariantem imienia Sarah (Sara, שָׂרָה po hebrajsku), które jest hebrajskim określeniem "księżniczki" lub kobiety o wysokiej pozycji społecznej.

CiekawostkiEdytuj

  • Imię Sara występuje w liście nieużytych danych dotyczących postaci grywalnych w plikach gry Final Fantasy VI. Nie wiadomo, czy imię to mogłoby należeć do księżniczki, czy też nie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki