FANDOM

FFII iPod Scourge VI.png

Scourge VI w Final Fantasy II.

Scourge (Plaga) (クラウダ, Kurauda?), znane również jako Bane (Zguba) lub Poison (Trucizna), to powracająca w serii Final Fantasy umiejętność. Jej właściwości różnią się w zależności od gry, chociaż zwykle należy do zaklęć typu Black Magic i jest powiązana z żywiołem Poison.

Zobacz także: Poison (umiejętność), Poisonga, Bio (umiejętność), Biora oraz Bioga

WystępowanieEdytuj

Final FantasyEdytuj

Black Mage - BANE.gif

Scourge, znane również jako BANE w wydaniu NES oraz Poison w Final Fantasy Origins, to zaklęcie Czarnej Magii poziomu 5, które próbuje wywołać Instant Death (Natychmiastową Śmierć) na wszystkich wrogach, lecz posiada dość niską szansę powodzenia. Ze Scourge mogą skorzystać następujący przeciwnicy: Dark Wizard (Mroczny Czarodziej) oraz Tiamat.

Zaklęcie to można kupić w Melmond dla profesji Black Mage (Czarny Mag), Black Wizard (Czarny Czarodziej) oraz Red Wizard (Czerwony Czarodziej). W wydaniach Dawn of Souls oraz 20th Anniversary Edition rzucenie go kosztuje 28 MP.

GaleriaEdytuj

EtymologiaEdytuj

Kurauda zawdzięcza swoją nazwę oraz właściwości zaklęciu Cloudkill z serii Dungeons & Dragons, które było częścią gry od pierwszej edycji; Cloudkill zajmuje ten sam poziom zaklęcia, co Scourge/Kurauda w systemie magii w oryginalnym Final Fantasy. Jego właściwości znacznie się zmieniły począwszy od Final Fantasy II, w miarę jak seria odchodziła od koncepcji inspirowanej bezpośrednio światem Dungeons & Dragons.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki