FANDOM

FFX Luca.png

Sklep w Final Fantasy X.

Shops (ショップ, Shoppu?) (sklepy) to powracający element w serii Final Fantasy. Pojawiają się one w każdej grze i są miejscami, gdzie gracz może kupować i sprzedawać przedmioty, broń, pancerz oraz zaklęcia w zamian za gil.

Nie wszystkie gry posiadają takie same rodzaje sklepów, na przykład w oryginalnym Final Fantasy istnieją oddzielne sklepy dla Czarnej i Białej Magii, podczas gdy w większości gier taki podział nie występuje. W Final Fantasy VIII występują dwa typy sklepów: zwykłe sklepy z przedmiotami i sklepy z rupieciami, które służą jako miejsce do ulepszania broni. W większości gier sklepy znajdują się w określonych fizycznych lokalizacjach, które trzeba odwiedzić żeby rozpocząć zakupy, jednak w niektórych przypadkach sklepy są dostępne z poziomu menu.

WystępowanieEdytuj

Final FantasyEdytuj

FFI-WeaponShop.PNG

Sklep z bronią w Final Fantasy w wersji Dawn of Souls.

FF1 NES Shop.png

Sklep z przedmiotami w oryginalnej odsłonie Final Fantasy

W Final Fantasy występuje pięć rodzajów sklepów: z bronią, z pancerzem, z Białą Magią, z Czarną Magią oraz z przedmiotami. Sklepy są dostępne w każdym mieście. W Whisperwind Cove znajduje się wioska magów, w której można nabyć zaklęcia wszystkich poziomów oraz ekwipunek związany z magią.

Lista lokalizacji, w których znajdują się sklepy:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki