FANDOM

FFIV Silence Status.png

Rydia została uciszona w Final Fantasy IV.

Silence (沈黙, Chinmoku?) (Cisza), znany również jako Fog (Mgła) lub Mute (Niemy), to powracający i powszechny negatywny efekt statusu. Jest jednym z nielicznych statusów, które pojawiły się w każdej grze z głównej serii (jak do tej pory). Wystąpił on również jako zaklęcie wywołujące taki status.

Silence odcina źródło energii ofiary oraz jej mowę, co uniemożliwia rzucanie zaklęć i korzystanie z innych komend, które wymagają mowy, takich jak umiejętność Sing. Zazwyczaj nie blokuje on umiejętności przeciwników, które nie wykorzystują MP. Silence jest najczęściej ukazywany jako dymek (zawierający wielokropek ("...") albo przekreślający go czerwony krzyżyk), unoszący się nad głową postaci posiadającej ten status. Powszechnymi metodami na leczenie Silence są: użycie przedmiotu Echo Herbs lub zaklęć Vox albo Esuna. W niektórych grach Silence utrzymuje się nawet po zakończeniu walki, nie przeszkadza to jednak postaciom w wypowiadaniu swoich kwestii w trakcie przerywników.

WystępowanieEdytuj

Final FantasyEdytuj

FF1-PSP-silence.gif

Status Silence jest wywoływany na drużynie przez zaklęcie o tej samej nazwie. Można go usunąć tylko za pomocą zaklęcia Białej Magii, Vox, lub przedmiotu Echo Grass.

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki