FANDOM

Sin.jpg

Sin (dosł. "Grzech") to nadnaturalna istota będąca rdzeniem fabuły Final Fantasy X.

OpisEdytuj

Sin przypomina z wyglądu coś na kształt wieloryba. Jest on wodnym stworzeniem, jednak bez problemu potrafi też latać. Jego wymiary są gigantyczne. Jedną z jego umiejętności jest również tworzenie tzw. "Spawnów", pomniejszych istot wysyłanych przez Sina do ataku. Bestia potrafi wyczuć spawny na odległość, więc mieszkańcy Spiry starają się wyeliminować je jak najszybciej. Sin jest niewiarygodnie potężny. Jedynie specjalny Aeon jest w stanie go zniszczyć. Zdobycie go jest celem większości przywoływaczy, w tym Yuny, jednej z głównych postaci gry. Szablon:Spoilers Zniszczenie go okazuje się praktycznie niemożliwe, gdyż nawet gdy przywoływacz da radę go pokonać, nie dość że odbywa się to za cenę jego życia, to w dodatku Sin za pewien czas wróci. Większość mieszkańców Spiry uważa ten cykl śmierci i odrodzeń jako za karę za grzechy z przeszłości (stąd nazwa "Sin"). W końcu jednak główni bohaterowie poznają prawdziwą naturę potwora i wykorzystają ją przeciwko niemu niszcząc go ostatecznie.

NaturaEdytuj

Sin jest bestią, która wydaje się atakować i niszczyć bez powodu, jednak daje się zauważyć pewien schemat jego zachowań. Sin przede wszystkim udaremnia jakiekolwiek próby użycia machin, oraz zebrania się większej ilości ludzi. Atakuje głównie wysyłając swoje spawny bądź za pomocą magii grawitacji.

Sposoby unicestwienia i PokójEdytuj

Sin jest na tyle potężny że nie da się o pokonać normalnymi metodami. Jest jednak pewien sposób-przyzwanie ostatecznego Aeona. Przywoływacz, który chce go zdobyć musi odbyć pielgrzymkę do wszystkich Świątyń Yevona, po czym udać się do ruin Zanarkand, gdzie po audiencji u Yunaleski, dostanie możliwość jego przyzwania.

Jednak Sin nie może zginąć na zawsze. Ostateczny Aeon niszczy jego zewnętrzną skorupę i rdzeń. Jednakże Sin potrafi go odtworzyć właśnie z Ostatecznego Aeona. Jego utrata jest dla przywoływacza, który go przyzwał śmiertelna. Czas, który Sin potrzebuje na regenerację jest nazywany w Spirze "pokój".

HistoriaEdytuj

Sin jest niczym innym jak bronią i rodzajem "żywej zbroi" stworzonej przez władcę Zanarkand, Yevona. 1000 lat temu, Zanarkand było w stanie wojny z drugim mocarstwem, Bevelle. Yevon dysponował głównie przywoływaczami i magami, kiedy Bevelle miało do dyspozycji potężne machiny wojenne. Yevon wiedział, że zniszczenie Zanarkand jest kwestią czasu, więc postanowił zachować jego pamięć na zawsze. Zebrał wielu ludzi i zamieniając ich w Fayth, przyzwał iluzoryczną kopię Zanarkand w postaci czegoś na kształt gigantycznego Aeona. Jednak przyzwanie go okazało się gigantycznym wyzwaniem dla jego umysłu i wymagało czasu. By ochronić samego siebie, Yevon zebrał duchową materię wokół siebie, tworząc zbroję. Ta zbroja stałą się później Sinem. Yevon nakazał swojej nowej broni by niszczyła każdy przejaw użycia machin i zebrania się większej ilości ludzi. Miało to zapobiec odnalezieniu drugiego Zanarkand i zniszczeniu go podobnie jak prawdziwego miasta. Przez lata, Yevon powoli stracił swoje człowieczeństwo stając się istotą podążającą pewnym schematem: schematem niszczenia i odradzania się.

Ostateczne unicestwienie i Wieczny PokójEdytuj

Yuna wzięła udział w pielgrzymce by zdobyć Ostatecznego Aeona od Yunaleski (będącej naprawdę córką Yevona). Na miejscu dowiedziała się że jego przyzwanie wiąże się z zamianą najbardziej ukochanej osoby w Fayth. Kochając Tidusa, odmówiła tego i razem pokonali Yunaleskę, odsyłając ją do Farplane. Prędzej czy później drużyna dowiedziała się prawdziwym działaniu Sina- to Yevon jest jego rdzeniem. Tak więc by unicestwić Sina, trzeba wpierw pokonać Yevona. Drużynie udało się rozbić muszlę Sina i wkroczyć do jego wnętrza. Jako Yevon pokazuje się tylko po to by przejąć jakiegoś Aeona i za jego pomocą odtworzyć ciało bestii, Yuna przyzwała wszystkie swoje Aeony tylko po to, by je zniszczyć. Oszołomiony Yevon, nie mogący wcielić się już w żadnego innego Aeona, stał się podatny na ataki. Po jego zniszczeniu, Yuna odprawiła rytuał odesłania rozpraszając całą spirytualną materię, z której zbudowany był Sin. W ten sposób zapanował Eternal Calm, czyli wieczny pokój.

KontrolaEdytuj

Mimo że Sin działa na zasadzie instynktów, a Yevon jest jego rdzeniem, osoba będąca Ostatecznym Aeonem może w pewien sposób zapanować nad jego zachowaniem. To dlatego Sin przybył po Tidusa na początku gry, i dlatego wspólny hymn mieszkańców Spiry go unieruchomił. W ten sam sposób, Seymour chciał wprowadzić w życie swój plan. Działo się tak prawdopodobnie dlatego, że Yevon używał ducha Ostatecznego Aeona jako nowego rdzenia. Mimo wszystko ów duch zachowywał część swojej świadomości do czasu kompletnego wchłonięcia przez Sina. Szablon:Endspoilers

Więcej z Fandomu

Losowa wiki