FANDOM

Horne Map.jpg

Miasto w Final Fantasy: The 4 Heroes of Light - ilustracja koncepcyjna.

Ikona miasta w Final Fantasy Tactics Advance.

Town (, Machi?) (miasto) to element gry w serii Final Fantasy, w którym gracz może odpocząć, ocucić swoje postacie, kupować pancerz, przedmioty, broń oraz zaklęcia, posłuchać pogłosek oraz innych informacji przekazywanych przez postacie niezależne, a nawet skorzystać z promu do innych obszarów. Często można je napotkać po drodze w trakcie podróży bohaterów do swojego celu i są one istotne w wielu zadaniach, gdyż mają w nich miejsce różne wydarzenia istotne z punktu fabuły.

Są zwykle dostępne z poziomu Mapy Świata i wolne od Losowych Potyczek, choć mogą tu mieć miejsce walki z bossami. Poza tym niektóre miasta znajdują się w pobliżu zamków, czasem same zamki mogą pełnić rolę miasta. W nielicznych przypadkach niektóre miasta są niedostępne (lub ich dostępność jest ograniczona) aż do pewnego etapu rozgrywki, a w innych sytuacjach są one dostępne tylko do określonego punktu w fabule.

Najczęstszą muzyką odgrywaną w miastach w pierwszych odsłonach serii jest Motyw Miejski, różniący się w zależności od gry, ale będący zwykle łagodną i spokojną melodią.

WystępowanieEdytuj

Final FantasyEdytuj

Cornelia.png

Cornelia: pierwsze miasto w serii.

W miastach znajdują się karczmy oraz sklepy z bronią, pancerzem, zaklęciami i przedmiotami, a także kościoły. Do momentu wydania wersji Dawn of Souls, zapisywanie gry było możliwe tylko podczas wypoczynku w karczmie lub użycia namiotu lub podobnego przedmiotu.

Lista miast:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki