FANDOM

Rosa White Magic FFIV PC.png

Rosa rzuca zaklęcie Białej Magii w Final Fantasy IV (PC).

White Magic (白魔法, Shiro Mahō?) (Biała Magia), czasami skracana do White, Wht Mag lub Wht Magic, oraz White Magick (Biała Magija) w grach osadzonych w świecie Ivalice, to powracający zestaw umiejętności i jeden z głównych rodzajów magii w serii Final Fantasy. Skupia się głównie na magii leczniczej i pomocniczej, lecz zawiera również kilka zaklęć ofensywnych. W tytułach, w których występuje system profesji, Biała Magia wiąże się z profesją Białego Maga, lecz zwykle jest dostępna także dla Paladynów, Czerwonych Magów, Jasnowidzów oraz Mędrców.

Czasami niektóre zaklęcia zwykle zaliczające się do Białej Magii wchodzą w skład Czarnej Magii, Magii Czasu, a w tytułach związanych z Ivalice do nowej szkoły magii znanej jako Zielona Magija.

Zaklęcia Białej Magii mogą być często wykorzystywane przeciwko nieumarłym przeciwnikom do zadawania obrażeń oraz innych negatywnych efektów.

WystępowanieEdytuj

Final FantasyEdytuj

Główny artykuł: Magic (Final Fantasy)

Biała Magia nie jest tutaj zestawem umiejętności, a podkategorią zaklęć. Mogą się jej nauczyć Rycerze, Czerwoni Magowie, Czerwoni Czarodzieje, Biali Magowie oraz Biali Czarodzieje, lecz tylko ci ostatni potrafią opanować każde zaklęcie Białej Magii występujące w grze.

EtymologiaEdytuj

[przeglądaj  · edytuj  · wyczyść]White magic* (Biała Magia) odnosiła się tradycyjnie do wykorzystywania nadprzyrodzonych mocy w dobrych i bezinteresownych celach. Zgodnie z filozofią ścieżki lewej i prawej ręki*, biała magia jest dobrym odpowiednikiem złowrogiej czarnej magii. Ze względu na swoje powiązania z tradycyjnym pogańskim kultem natury, biała magia często jest nazywana "magią naturalną".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki