FANDOM

Wii

Wii.

Wii, znane w fazie projektowania jako Revolution, wydane w 2006 roku, jest piątą konsolą gier wideo wydaną przez Nintendo i jedenastym systemem gier. Wii jest następcą GameCube. Nintendo twierdzi, że jego konsola skierowana jest dla szerszego grona odbiorców niż Xbox 360 Microsoftu i PlayStation 3 firmy Sony, konkurując z nimi jako najlepiej sprzedawany system do grania siódmej generacji.

Wyróżniającą cechą tej konsoli jest posiadanie bezprzewodowego kontrolera, Wii Remote, który może być wykorzystywany jako wskaźnik oraz czujnik ruchu w trzech wymiarach. Do marca 2011 roku żadna z gier z głównej serii Final Fantasy nie została wydana ani ogłoszona na Wii.

Tytuły z serii Final Fantasy na WiiEdytuj

Wii Shop ChannelEdytuj

Wii Shop logo

Wii Shop Channel.

WiiWareEdytuj

WiiWare to gry i aplikacje do pobrania, zaprojektowane specjalnie dla Wii. Mogą one być kupione i pobrane tylko poprzez Wii Shop Channel, w sekcjach WiiWare i Channels. WiiWare jest reklamowane jako furtka dla niskobudżetowych producentów do wydawania innowacyjnych, oryginalnych i niewielkich gier bez nakładów i ryzyka związanego ze sprzedażą detaliczną.

Tytuły Final Fantasy na WiiWareEdytuj

Virtual ConsoleEdytuj

Virtual Console to usługa, będąca częścią WiiWare, która daje dostęp do gier na starsze konsole Nintendo. Zawiera też gry na konsole firm, które nie są obecnie związane z produkcją platform do grania, na przykład firmy Sega, a także tytuły zręcznościowe.

Tytuły Final Fantasy na Virtual ConsoleEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki